Spesifikasjoner

Link til Bavaria 35 Match brukermanual: Bav 35 Match-engl 2005-06-10

Spesifikasjoner for Bavaria 35 Match:

Skjermbilde 2013-04-29 kl. 12.35.32

Byggeår: 2004

Lystall: 1,29

Lengde: 10,79 m

Lengde i vannlinje: 10,09 m

Bredde: 3,27 m

Dypgang opprinnelig kjøl: ca 2,15 m. Ny kjøl med blybulb skiftet av Lunde båt i 200?: ca 2,00 m.

2,00 meter dyp kjøl skiftet av Lunde båt

2,00 meter dyp kjøl skiftet av Lunde båt for flere år siden.

Se tegning av kjølen her.

Gjennomfartshøyde overkant gammel mast (uten evt antenner osv) ca 20,10 m . Masten skiftet av forrige eier i 2011 til ROD-rigg. Nye seil og nye Seldén-mast pga mastehavari fordi akterstaget røyk under en regatta. Vi kom fint under brua over til Justøya, som er angitt til 19 meters høyde. Den nye masten er angitt å være 17 meter.

17 meter mast under 19 meters høy bro.

17 meter mast under 19 meters høy bro.

Dieselmotor: Volvo Penta 19HK

Navigeringsutstyr: Raymarin

Autopilot

Kartplotter: Garmin

IMG_0761

Her er beskrivelse av Bavaria 35 Match fra en den svenske nettsiden «35 Match – swedish Chapter»:

35Match was designed by Doug Peterson. His goal with the design was to create a top performance IMS racer that still could be used for family cruising at vacations and weekends. Not a brand new idea, but Bavaria required a competitive price picture, without call off from design quality. the boat need to be able to handle the hard Spar tensions and also need to have optimized sail performance.

Assumptions were made to design with low freeboards, deep keel , high  spar,tall water line, pure quality equipments (Harken etc). Long Main traveller. Huge main sail and genoa for racing and jib for cruising. That was the idea.

Doug Peterson team produced 3 prototypes before they were satisfied and the final dimensions were decided. The dimension increased from Loa; 10:45 B 3:50 –> final 10:79 and beam of  3:27. The cockpit layout also optimized during this time

Therefore the production-boat is very rigidly designed for tough times at sea (with laminate stringers, galvanized cross beam to handle rig tension, handmade sandwich design with divinycell as distance material etc) with awesome sailing performance as a result.

The boat is put under headline «Performance cruiser».

In IMS circuit team reach several top 1 places and the boat type is the boat for Swedish Match Tour since 3 years. The boat speed is high with a high trim optimization potential but still really easy to sail acc to its LYS measurement of 1,29 (valid for 2006 season).»

For polardiagram se her.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s